Hvad får du ud af et audit?
Der er nok ikke mange som ligefrem jubler ved tanken om at skulle udsættes for et eksternt audit. Og nogle ved måske slet ikke hvad det er!
Det sidste først: Et audit er en gennemgang og kvalitetsvurdering af et arbejdsområde. I dette tilfælde din annoncering på Facebook og Instagram. Det kan du rolig juble over, for det bliver lavet for at gøre dig klogere. Ikke for at slå dig i hovedet.
Herunder kan du læse lidt mere om de fire primære områder jeg sætter fokus på under et audit og hvad du får ud af det.
Det strategiske overblik
Der findes to slags strategier: De dyre, som ligger i skuffen, med masser af farver og grafer. Og så dem, der virker. Dem, som ligger på skrivebordet, fordi de hver dag forklarer dig:
- hvad du skal gøre
- hvornår du skal gøre det og
- hvordan du gør det.
Det er den sidste slags strategi vi – i samarbejde med dig – starter med at få defineret. Dels ud fra det, du gør i forvejen men også det, du med fordel kunne gøre.
Styr på teknikken
Alle virksomheder har rod i teknikken i en eller anden grad. Meget virker naturligvis, men andet er ikke blevet gjort, er ikke gjort ordentligt eller er ligefrem gjort forkert.
Vi laver en grundig gennemgang af de tekniske – og administrative – dele af Facebook Business Manager, Facebook Pixel og konverteringshændelser, f.eks
- Har medarbejdere såvel som eksterne samarbejdspartnere de rette administratorroller?
- Bruges Facebook pixel optimalt og er der opsat de rette konverteringshændelser?
- Hvem ejer aktiver som sider, profiler og annoncekonti?
- Er domæner verificerede?
Rutiner og procedurer
Vi ved det godt: Det lyder vildt kedeligt. Men i alt for mange virksomheder bliver der brugt alt for meget tid på at finde ud af, hvad man skal gøre.
Det, som lyder kedeligt, er det, som kommer til at spare dig mest tid i fremtiden.
Vi får defineret faste rutiner og procedurer, som passer lige netop til jeres virksomhed, når I f.eks. skal:
- Promovere et opslag på jeres side
- Gøre opmærksom på et nyt produkt eller blogindlæg
- Køre en kampagne, som skal skaffe tilmeldinger til jeres nyhedsbrev
- Oprette en automatisering
- Rapportere resultaterne af en kampagne
Dokumentation
Meget tid bruges på at finde ud af hvad man skal. Og meget bruges på at komme i tanke om, hvad det var man gjorde sidst.
Peter kan ikke rigtig huske det. Katrine sagde op i januar, så hende kan vi ikke spørge. Og en eller anden har slettet de gamle kampagner på annoncekontoen fordi, der var et frygteligt rod.
Vi sørger for, at alt hvad der vedrører jeres strategi, teknik, rutiner og procedurer bliver dokumenteret. Det gør vi ved at lave:
- tekniske beskrivelser
- video-lektioner
- screencasts med skridt for skridt instruktioner
- one-pages med checklister
- og en kombination af de fire
Vi sørger for, at informationerne ikke kun ligger der, hvor de bliver glemt – eller skifter job.
Hvad koster det?
Prisen er i alt 39.000 kroner eks. moms hvilket svarer til en rabat på 30% i forhold til min almindelige timepris.
For den pris får du 5 fulde arbejdsdage in-house hos dig plus to halve dage. Den ene bruges til forberedelse, den anden til opfølgning
Derudover får du alt hvad jeg producerer af materiale til dig som f.eks. tutorial vidoer, skriftlige instruktioner, med videre.
Vil du høre mere?
Ring til mig på tlf. 21 12 10 20 eller skriv en besked
og så ringer jeg dig op, når det passer dig …