Opsætning af konverteringssporing

#3 Facebooks opsætningsværktøj 

Oprettelse og opsætning af konverteringshændelser til Facebook Pixlen har været en mulighed i årevis, men for mange har hele balladen med kode og eventuelt behov for assistance fra webudviklere gjort, at det har været svært at komme i mål med opgaven.

Denne problemstilling har Facebook forsøgt at imødekomme med lanceringen af deres gør-det-selv værktøj til formålet. I videoen herunder viser jeg hvordan det fungerer:

Introduktionen af dette værktøj har gjort det markant nemmere, at komme i gang med konverteringshændelser og der er nu nærmest ingen undskyldninger længere, for ikke at få dem implementeret. Pt. kan man desværre kun oprette standardhændelser med værktøjet, men dem kommer man bestemt også langt med.

Udover at implementere konverteringshændelser findes der også en anden måde at oprette eller finjustere sine konverteringer på og det er det der hedder brugerdefinerede konverteringer. Dem tager vi et kig på i næste afsnit.