Navngivningsguide

#4 Afrunding

Her fik du et indblik i nogle af de navngivningsprincipper jeg bruger, når jeg arbejder i, både mine egne, men også i andres annonceadministratorer. Det vigtigste jeg håber du tager med dig herfra er vigtigheden af at have nogle klart definerede retningslinjer.

Intet er rigtigt – alt kan være forkert

Helt overordnet handler god, brugbar navngivning i vis udstrækning om at være i stand til at forudse sine fremtidige behov. Er du f.eks. del af en virksomhed som har både en marketing- og en kommunikationsafdeling og har disse adskilte budgetter, men samme annoncekonto, så kan det være, at du skal have en lille forkortelse for afdelingen ind i dit kampagnenavn.

Der er med andre ord ikke en overordnet, rigtig måde at udforme sine navngivningsprincipper. Til gengæld kan alle løsninger ende med at være forkerte, hvis du ikke kan finde de kampagner, du gerne vil finde eller ikke er i stand til at filtrere på en måde som gør, at du nemt kan sammenligne forskellige kampagners resultater.