Navngivning: Sådan får du en pæn annonceadministrator

Grunden til at jeg skriver denne guide er egentlig primært, at jeg efterhånden har set så utroligt mange rodede annonceadministratorer, helt uden system, hvor det er umuligt at finde hoved og hale i historikken og i, hvad der har givet gode resultater og hvad der ikke har.

Du kender det garanteret godt. Du sætter dig ned for at kigge på dine målgrupper eller dine resultater fra den seneste længere periode – måske for et helt år – og du bliver træt allerede inden du er gået i gang. Det gør du fordi du ikke har system i det.

Navngivningen er lavet lidt tilfældigt og udfra hvad man lige havde i tankerne på det tidspunkt hvor man navngav. Men det er glemt en uge senere og man skal derfor kæmpe med at huske tilbage på hvad der nu er hvad.

Det er ikke unormalt, at der i en gennemsnitlig annonceadministrator laves tæt ved én Facebook-kampagne om dagen, så det bliver hurtigt til mange og det bliver uoverskueligt, hvis man ikke tænker sig om og navngiver sine ting rigtigt fra starten. Jo længere tid der går inden man får styr på det, jo mere besværligt er det at rette.

Hvis man i stedet på forhånd bruger lidt tid og overvejelse på at lave nogle navngivningspolitikker, som er nemme at følge hver gang man laver en annonce, så vil man senere kunne takke sig selv for masser af sparet tid.

Jeg vil i denne guide give dig mine input og principper til, hvordan du kan sikre, at der hele tiden er et pænt overblik i din annonceadministrator, så du altid kan finde det du leder efter og nemt vil kunne vejlede en kollega i, hvordan du har bygget dit system op.

/Claus