Navngivning: Orden og overskuelighed er lig med effektivitet!

Du kender det garanteret godt: Du sætter dig ned for at kigge på resultaterne af din annoncering på Facebook og du bliver træt allerede inden du er gået i gang, for det er noget værre rod. Eller du skal finde den kampagne du kørte sidste år, for den fungerede da egentlig meget godt, men hvad var det nu, den hed?

Alt for mange navngiver helt uden system men i stedet blot på baggrund af, hvad de lige synes giver mening i det sekund, de sidder med opgaven. Men det er glemt en uge senere og så er det hverken logisk eller overskueligt.

Selv en annoncekonto uden den store aktivitet ender med tiden med at blive fuldstændig uoverskuelig, hvis man ikke tænker sig om og navngiver sine kampagner, annoncesæt og annoncer rigtigt fra starten. Jo længere tid der går inden man får styr på det, jo mere besværligt er det at rette.

Hvis man i stedet på forhånd bruger lidt tid og overvejelse på at lave nogle retningslinjer, som er nemme at følge hver gang man laver en annonce, så vil man senere kunne takke sig selv for masser af sparet tid.

Denne guide giver dig et forslag til hvordan retningslinjer for navngivning kunne se ud for at sikre, at du altid kan finde det, du leder efter.