Opsætning af Facebook Pixel

#5 Læg din pixel på med Google Tag Manager

Dette kapitel er ikke en introduktion til Google Tag Manager – udelukkende en skridt for skridt guide til hvordan du lægger din Facebook Pixel på med dette værktøj.

Du skal starte med at gå til din Google Tag Manager.

5.1

Vælg “Tags” og derefter “Ny”:

5.2

Klik i feltet “Tagkonfiguration” og vælg derefter “Tilpasse HTML” i menuen, der åbner fra højre

5.3

Indsæt hele Facebook Pixel-koden i det øverste felt og klik derefter i feltet “Triggers”

5.4

Hvis du allerede har en trigger, som udløses ved alle sidebesøg, så vælger du blot den og går til punkt 5.7.

Hvis ikke, så klikker på på det lille plus-tegn øverst til højre og går videre til punkt 5.5

5.5

Klik i feltet “Trigger konfiguration” og vælg derefter “Sidevisning” i menuen, der åbner fra højre:

5.6

Din trigger skal stå på at blive udløst ved alle sidevisninger. Derudover skal du sådan set bare give den et navn, som f.eks. kunne være “alle sidevisninger”. Når du har gjort det, klikker du på “Gem”

5.7

Nu manger du bare at give dit Tag et navn. Kald det f.eks. “Facebook Pixel” og klik på “Gem”.

5.8

Du er færdig! Det sidste du dog skal huske at gøre et at indsende dine ændringer: