Guide: Opsætning af Facebook retargeting

Jeg har siden 2013 hjulpet mange virksomheder med at opsætte Facebook retargeting, og jeg har naturligvis taget penge for det. I januar 2016 besluttede jeg dog, at retargeting simpelthen var for vigtigt for virksomheder til, at vi skulle lade noget så trivielt som penge komme imellem os. Så jeg skrev en e-bog: En skridt for skridt guide til hvordan man implementerer Facebook Pixel på sit website.

Ja, okay, jeg gjorde det måske også lidt for at få folk til at skrive sig op til mit nyhedsbrev…

Det lykkedes også! I løbet af januar-februar 2016 tilmeldte næste 800 personer sig min email-liste. Siden da har jeg udsendt lige præcis nul nyhedsbreve. Jep: Nul. Det har med andre ord længe været tåbeligt, at jeg ikke blot havde guiden liggende som en del af mit website frem for som pdf i et nyhedsbrevs-tilmeldingsflow. Det har jeg hermed rettet op på!

Hvorfor retargeting?

Jeg anser retargeting for at være et af de vigtigste værktøjer overhovedet, når vi taler Facebook marketing. Det er hverken godt for mig eller mine (kommende) kunder, når det ikke er implementeret. Det er ikke for godt kunderne fordi, de går glip af værdifulde data og ikke godt for mig fordi, jeg ikke har det optimale datamateriale at arbejde med, når jeg bliver hyret til at hjælpe virksomheder med at få styr på Facebooks annoncesystem og skabe målbare resultater med Facebook annoncering.

Denne guide således skrevet for at hjælpe dig til at hjælpe dig selv. Den er også skrevet for at hjælpe mig – og mine kollegaer i branchen – til at kunne hjælpe dig bedre i fremtiden.
Det er ikke en guide om annoncering, om strategi eller om det gode indhold. Det er en guide med en skridt for skridt vejledning i hvordan du:

  1. Finder din Facebook annoncekontos retargeting script
  2. Laver en målgruppe, som opsamler besøgende fra dit website de sidste 180 dage

Intet andet (næsten).

Det stærkt begrænsede fokus skyldes et ligeledes begrænset formål: Jeg vil ikke have, at du lige nu og her fortaber dig i de mange muligheder. Jeg vil ikke have, at du dagdrømmer dig væk i en masse forkromede planer.

Jeg vil have, at du får det gjort. At du får opsat det pokkers retargeting nu. Som i NU! Det tager dig maksimum en time (inklusive læsetid), og denne guide holder dig i hånden hele vejen. Kom i gang!

Med venlig hilsen
David Lorentzen